Translate

torsdag 16 januari 2014

Ingen dator!

Ja men tjena!

Jag ska börja med att be om ursäkt för att jag inte har skrivit på jätte länge. Men det finns orsaker
1. Precis en vecka innan avslutningen så kom det upp några problem med några kompisar som idag mår bra, tack gode gud för det.
2. Under den veckan som skolavslutningen var på så var jag väldigt upptagen med att träna inför avslutningen, vi hade liksom ett schema vi skulle följa.
3. Onsdagen den veckan träffade jag en kompis på stan efter skolan, torsdagen den veckan gick min klass till julmarknaden på gamla stan och sen åkte jag och booboo och såg Believe Movie (som är helt klar en av de bästa filmerna jag har sett) och sedan fredag var det avslutning.
4. Jag hade ingen dator jag kunde skriva med under lovet. Jag ville skriva med min Ipad men det ska ju såklart inte gå, och internet hemma funkar inte på våra skoldatorer eftersom våra datorer suger :)

Japp, mina orsaker.
P.s Jag har nu Sett Believe Movie 3 gånger <3

Men nu struntar vi i det, hur var julen och nyår?!

Min var perfekt
Julen firade jag med mamma, pappa och syrran hemma hos min pappa.
Jag fick sjukt mycket grejen, vilket jag är väldigt tacksam över. Jag känner mig dålig ibland när jag får så mycket eftersom, jag tycker inte jag typ förtjänar så mycket. Jag vet inte, jag får bara skuldkänslor.
Jag kan typ inte säga allt jag fick men ett par saker iallafall
Jag fick:
Justins första bok
Justins mammas bok
En almanacka med Justin på
Ett täcke med Justin på
En handduk med Justin på
Bruno mars skiva
En väska
En jacka
Ett armband
Ett kors
Justins nya parfym ''The Key''
(Okej nu tror jag att det blir lite mycket här så vi stoppar där)

Ja, men det var en julklapp som jag blev förvånad över.
Det är så att för ett par månader innan julen, så åkte min pappa till några kompisar i något land och gav de kläder som jag gav bort eftersom jag inte använder de längre eller för att de är för små. De fick kläderna och de gav bort kläderna till personer de känner som inte har mycket alls. (hoppas ni förstår min konsitga förklaring)
Pappa kom hem och sa ''De skickade en julklapp till dig men du får bara öppna den på julafton'' så jag väntad till jul. Jag hade glömt bort det så när pappa sa ''här är julklappen se de skickade'' så ryckte jag upp paketet. Det som ligger i paketet var något helt fantastiskt.
Det var en ballerina som kan snurra, doppad i riktig guld! 24K ASSÅ VA!?
Jag ville inte ta emot den men pappa sa att de hade sagt att de inte tänker ta tillbaka den.
Jag var så förvånad, jag gav bara bort ett par kläder, det är ingen förlust för mig liksom, sen kommer de och ger mig något sådant, och de har inte så mycket! De hade liksom sparat och samlat för att köpa den som tack. Jag började faktiskt att gråta. Så jag vill tacka de så hemskt mycket.
Och du som läser det här, du kan göra skillnad! Att ge en krona kan rädda någons liv, även fast du inte tror det så kan det göra det. Ta chansen om du har en, du dör inte av att hjälpa.

Jag lämnar det här inlägget med några Michael Jackson låtar <3







WE ARE THE WORLD!

Blame it on boogie ;)

Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar