Translate

onsdag 11 december 2013

Uppträder på julavslutningen

Hej!

Nästa vecka är det julavslutning, WOHO! Jag har längtat så mycket efter avslutningen, det är sjukt. Jag ska uppträda på avslutningen, så det betyder mycket träning under den här veckan och nästa vecka. Det blir en hel del sjungande. Jag ska sjunga The christmas song med min kompis, en solo sång som är Mistletoe och jag är även programledare. Jag har ett litet tjejproblem. Jag måste hitta en klänning till nästa vecka!
Jag har inte hittat någon, jag har inte någon hemma som passar till julavslutningen, jag har bara klänningar som passar till sommaren... I know call what you want xD
Så det ska jag försöka lösa under helgen medans jag julhandlar.

Just nu sitter jag och tar det lite lugnt och kollar på film, på franska.

Jag ville ta upp en sak som hände igår.
Okej så på våran skola så är det så att man inte får kasta snöbollar på varandra, även om man är med på det. Aa, men det tar typ inte våra killar i klassen hänsyn till, jag bryr mig inte heller men jag kastar inte för att jag vill inte kasta. Men igår så kastade killarna på varandra medans vi väntade på att våran lektion skulle börja. Sedan går en grupp små barn förbi MED lärare framför och bakom sig. DE SER att killarna undviker att kasta på barnen och kastar bara mellan de (alltså mellan killarna INTE barnen) De går förbi utan att lärarna säger till att man inte får kasta snöbollar eller någonting. Sedan börjar våran lektion och en kvinna som ja vette fan vad hon är på våran skola, jag bryr mig inte heller, hon var iallafall min lärare förut. Hon kommer in på lektionen och säger '' Varför har ni kastat snöbollar på de små barnen?'' Det är liksom inte ''Har ni kastat snöbollar på barnen?'' Märker ni skillnaden ''Varför?'' ''Har ni?'' Tydligen hade en av lärarna ringt till stora byggnaden till den här kvinnan och sagt att vi hade kastat snöbollar på barnen när de gick förbi.
Jag blir helt rasande och jag säger till henne direkt att det är en stor lögn. Killarna har inte kastat snöbollar på de för att det finns ingen anledning att göra det och de är för små och de kan skada sig. Men den här kvinnan fortsätter att säga att de har sagt det och blablabla, jag argumenterar emot vad hon säger och sen börjar hon skrika mot mig. Det hon skriker är att man inte får kasta snöbollar på skolgården punkt slut. MEN KAN DIN HJÄRNA FATTA ATT JAG ARGUMENTERAR MOT NÅGOT ANNAT, JAG ARGUMENTERAR OM ATT LÄRARNA LJUGER OM NÅGOT SOM VI INTE HAR GJORT! Vi satt och erkände att vi gjorde fel att kasta snöboll på skolgården, men vi ska inte låta några lögnare till lärare komma undan med det här. Och bara för att hon höjer rösten kommer jag att sluta argumentera emot det hon säger, jag blir inte direkt rädd för henne heller. Vi kommer inte att lyssna mer bara för att hon höjer rösten.
Och sen säger hon ''Här kommer jag och FRÅGAR om ni har kastat snöbollar men vissa blir för sura för tidigt'' 1. Du frågade inte du anklagade oss direkt  2. Du behöver inte vara så diskret om vem du pratar om när du kollar på mig när du sa så och jag var den enda du skrek mot.

Iallafall så kommer vi i klassen gå ner och prata med de direkt för att det här är inte sant det de har sagt!

Men ni får ha det bra så länge.

Sofia


PARTY IN MY HEAD!
Jag och min kompis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar