Translate

onsdag 22 februari 2012

Friluftsdag!

Idag har vi haft friluftsdag. När vi kom till östermalms IP så såg vi att det var en bana UTOMHUS!! Jag och Sofia blev typ asarga för ingen hade sagt till oss att det var utomhus. Jag trodde att jag inte hade tillräckligt med kläder med mig för att åka utomhus. Men jag hade det. Jag hade en munkjacka, fingervantar och tumvantar ovanpå, långkallingar och overkneesstrumpor. Så jag frös inte! Jag har ju bara skridskor jag har ingen hjälm. På vallentuna IP så finns det ju låneskridskor och lånehjälmar. Och jag tycker att om det finns lånehjälmar och sånt i vallantuna så borde det finnas det i östermalm.
Sen har vi satt på oss alla kläder och knytit våra skridskor så går vi ner. Sofia hade en hjälm och jag skulle gå och se om det finns hjälmar. Så finns det inte såklart. Jag blev asarg. Så vi gick in i omklädningsrummet och då räddade en tjej i min parallellklass mig. Hon hade en hjälm som hon kunde låna ut till mig! Så vi har åkt skridskor hela dagen och nu är jag jättetrött. Jag sitter framför TV:n och äter upp mitt fika som har har kvar från dagen. 
Jag ska inte och rida idag för jag är jättetrött som jag sa. Nu sitter jag faktiskt hemma hellre hemma och degar än att åka till ett kallt stall.

//Lovisa <3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar